Kami warga Sekolah Kebangsaan Kidurong Bintulu berjanji akan menumpukan sepenuh tenaga dan usaha kami bagi mewujudkan pengurusan yang berkualiti dengan memberi keutamaan kepada 4 kelompok pelanggan kami melakukan tindakan berikut.
2.3.1 Murid–murid sebagai pelanggan utama.
v Memastikan setiap orang murid mendapat kerusi dan meja pada hari pertama penggal pertama sekolah dibuka.
v Memastikan murid–murid yang layak menerima SPBT termasuk anak guru mendapat bekalan SPBT pada minggu pertama penggal pertama sekolah dibuka.
v Memastikan urusan pendaftaran murid dapat dilakukan dalam masa 30 minit bagi setiap orang murid yang didaftar.
v Menguruskan permohonan dan perpindahan keluar murid dalam masa 1 hari.
v Memastikan setiap orang murid yang layak mesti mendapat bantuan daripada kerajaan dalam tahun semasa seperti SBT dan KWAMP.
v Memastikan setiap orang murid mendapat manfaat yang secukupnya daripada kegiatan kokurikulum, program–program kebajikan sepanjang masa persekolahan mereka.
v Memastikan setiap orang murid mendapat pendidikan yang adil dan saksama daripada guru–guru yang cekap, berketrampilan dan penyayang setiap masa.
2.3.2 Guru–guru dan kakitangan
v Memastikan setiap orang guru dan kakitangan sekolah mendapat Buku Panduan Tugas kakitangan pada hari pertama persekolahan.
v Memastikan setiap orang guru atau kakitangan sekolah mendapat penerangan yang jelas tentang takwin sekolah pada minggu pertama persekolahan.
v Memastikan setiap orang guru mendapat Huraian Sukatan Pelajaran, buku persediaan mengajar dan bahan rujukan pada hari pertama sekolah bermula.
v Memastikan setiap orang guru mendapat salinan jadual waktu kelas, jadual waktu sendiri dan mengikutnya pada hari pertama sekolah dibuka.
v Memastikan hak dan kebajikan setiap orang guru dan kakitangan sentiasa terjaga dari masa ke semasa.
v Memastikan setiap orang guru dan kakitangan sekolah menikmati kemudahan yang sama sepanjang mereka berkhidmat di sekolah ini.
2.3.3. Ibubapa, masarakat setempat, komuniti
v Menerima kedatangan ibubapa dengan ceria pada hari pertama anak mereka melapor diri.
v Melayan ibubapa/masyarakat setempat/komuniti dengan ceria dan berbudi bahasa dalam masa sekurangnya 10 minit mereka memerlukan bantuan.
v Memastikan ibubapa/masyarakat setempat/komuniti dapat memupuk semangat setiakawan, kekitaan bekerjsama dengan guru–guru sepanjang masa.
v Memastikan setiap ibubapa hadir pada setiap masyurat PIBG dan setiap kali aktiviti yang melibatkan mereka.
2.3.4. PPG, JPNS/KPM (Stakeholders)
v 1.Melayan dengan mesra pegawai–pegawai dari PPG, JPNS/KPM yang datang melawat sekolah dalam jangka masa yang diperlukan oleh mereka.
v Melayan dengan mesra pegawai–pegawai dari jabatan–jabatan kerajaan atau swasta yang datang melawat atau melaksanakan program yang dikelolakan oleh pihak sekolah.
v .Memastikan surat menyurat atau arahan–arahan dari stakeholders diambil tindakan dengan segera dalam tempoh yang diperlukan.
v Sentiasa bersedia menerima segala teguran, pandangan, cadangan dan syor yang membina dari semua pihak terutamanya dari stakholders.
No comments:
Post a Comment